17 juli 2017

Het woord aan raadslid… Mehmet Kavşitli

Werklui rijden af en aan, grote containers vol bouwafval staan her en der verspreid en er hangt een sfeer van bedrijvigheid in de lucht. De bewoners van de Stromenwijk in Middelburg zullen bovenstaande herkennen. De gebouwen op de locatie van Leté zijn gesloopt en de nieuwbouw op Rittenburg gaat in rap tempo door. Naast de nieuwbouw worden ook woningen gerenoveerd. Want met dank aan een onderzoek door de PvdA in 2015 worden op dit moment 25 huizen in en rond de Trompstraat volledig gerenoveerd.

Uit dit onderzoek bleek dat door onvoldoende isolatie bewoners moeite hadden om hun woningen te verwarmen. Met als gevolg hoge energiekosten. Met de resultaten van het onderzoek hebben wij een overleg gehad met Woongoed Middelburg over het verduurzamen van deze woningen. Woongoed heeft gehoor gegeven aan ons verzoek om de woningen te verbeteren. Een aantal maanden geleden is de grondige renovatie en verduurzaming van de woningen gestart. De woningen krijgen betere isolatie en ventilatie om het leefklimaat te verbeteren en worden verder voorzien van zonnepanelen. De verwachting is dat deze aanpassingen ervoor zorgen dat de energielasten voor de bewoners omlaag gaan en het leefklimaat sterk zal verbeteren. Een mooi resultaat van een goede samenwerking tussen bewoners, politiek en Woongoed.

Mehmet Kavşitli
PvdA Middelburg