Door op 1 juli 2014

Het woord aan raadslid… Peter de Doelder

Maak Middelburg Mooier –

Beste Middelburgers, Nieuwe tijden breken aan, nieuwe mogelijkheden doen zich voor. De PvdA heeft opnieuw zitting genomen in het college. Om opnieuw verantwoordelijkheid te nemen voor het bestuur van de stad.

Gemakkelijk zal het opnieuw niet zijn, immers er is weinig geld te besteden aan nieuwe dingen. Hoe graag we ook zouden willen, het is er nu eenmaal niet, erger nog, we zullen nog meer moeten bezuinigen. Vandaar dat het gemeentebestuur zich wil bezinnen op de kerntaken van de gemeente. Wat moet de gemeente doen om Middelburg te laten wat het is: een fijne stad om in te wonen. Wat kunnen en willen de bewoners zelf doen? En vooral wat kunnen gemeente en bewoners samen doen zodat 1 + 1 DRIE kan worden. Er komt dus een periode van bezinning op de zogenaamde kerntaken…

Wij denken, met anderen, dat de bewoners van Middelburg hierover veel goeie ideeën hebben. Alle inwoners tezamen weten alles over onze gemeente, iedere inwoner apart een klein stukje. Wij vinden het een uitdaging om zoveel mogelijk stukjes van onze inwoners te verzamelen.

Vanuit België is een methodiek over komen waaien waarbij 1000 inwoners van de stad op een zaterdagmiddag bijeen werden geroepen om ideeën te verzamelen. In sommige steden is dit initiatief overgenomen en succesvol gebleken.

De fractie van de PvdA pakt het anders aan. Op de zaterdag voor iedere raadsvergadering staan we op de Markt van Middelburg. We staan daar om met u te praten: over de zaken die actueel zijn in onze gemeente, zoals: ‘wat zijn de kerntaken van de gemeente?’ Kortom om stukjes te verzamelen van alles wat in Middelburg leeft.

Onder het motto “Maak Middelburg Mooier” horen we graag nieuwe ideeën. Heeft u een idee om Middelburg mooier te maken. Kom het ons vertellen!

Op 5 juli staan we er weer inclusief het Rode Karretje.

Peter de Doelder

Fractievoorzitter PvdA