Door op 5 april 2016

Het woord aan raadslid… Pim van Kampen

Verbinden – Het zijn roerige tijden in de wereld; elke dag worden we via de media overspoeld met conflicten. Ook worden bevolkingsgroepen tegen elkaar uitgespeeld en opgezet door politici die daar klaarblijkelijk belang bij hebben. Dit gebeurt zowel op landelijk als plaatselijk niveau.

Wij hebben daar als PvdA een duidelijke mening over, daar doen we niet aan mee. In onze opinie bereik je het meeste door samen te werken en te verbinden en niet door vooral te letten op verschillen en tegenstellingen. Belangrijk daar bij is dat mensen elkaar ontmoeten, met elkaar in gesprek gaan, ervaringen uitwisselen en daardoor elkaar beter leren begrijpen en respect voor elkaar tonen. Een goed voorbeeld daarvan is het AZC in Middelburg. Vooraf waren een aantal omwonenden bang door onbekendheid, nu het draait en we er gewend aan zijn blijkt dat daar ook mensen wonen, met angsten en vooral mooie dromen. Verdraagzaamheid en bestaanszekerheid zijn belangrijke waarden, laten we daar met z’n allen zuinig op zijn. Middelburg als stad waar je je als vluchteling welkom voelt, Middelburg de stad van de Four Freedoms Awards.

We hebben in de raad een roerige tijd achter de rug en ik hoop en verwacht dat de negen partijen van de raad nu weer in rustiger vaarwater komen en zich samen richten op de zaken die goed zijn voor u. Als PvdA hebben we uiteraard oog voor de inwoners van onze gemeente. Één van die punten waar we ons voor inzetten is de zorg. Als PvdA volgen we de veranderingen in de zorg van nabij en dan nog wel onder leiding van onze eigen wethouder Saskia Szarafinski. Elke maand gaan wij een bezoek brengen aan een wijk in de gemeente en gaan dan met u in gesprek zodat we weten wat er leeft, de ZORGTOUR PvdA. Tot binnenkort!

Pim van Kampen

PvdA Middelburg