15 januari 2013

Nieuwe Rode Jet in de bus

Eén dezer dagen ligt de nieuwe Rode Jet weer in de brievenbus bij alle leden. De redactie wenst u een prachtig 2013 toe. Deze Jet staat in het teken van het eigen zijn, onze identiteit. De PvdA zit samen met de VVD in de regering. Hans Spekman verwoordde het treffend hoe hij deze coalitie ziet: we gaan samen met de blauwen, maar worden geen paars, wij blijven rood.

We zullen als PvdA-ers altijd onszelf blijven. Dat is wat het ons af en toe lastig maakt, maar altijd siert. Je eigen verhaal vertellen in de raad en dan alleen komen te staan. Bijvoorbeeld als Nellie de Bont zich sterk maakt in de raad voor het minimabeleid en dat de rest van de raad het een goed verhaal vindt, maar nu even niet. En vervolgens overgaat tot de orde van de dag. Het is dan ook goed dat Nellie niet alleen staat, maar wordt gesteund door haar fractie. Dit vuur in onze partij is waardevol. Dit is waarom wij lid zijn van de PvdA; wij laten ons eigen sociale geluid horen. En na de formatie van de regering willen vele VVD-ers ook zo’n partij, die naar de leden luistert. Immers elk besluit wordt gewikt en gewogen door het PvdA-ledencongres.

Een digitale versie van Rode Jet is via onderstaande link te downloaden!

Veel leesplezier!

Bob van Schuylenburch

Rode Jet jr 1 nr. 4

Waar ben je naar op zoek?