16 juli 2015

Nuttig fractiebezoek aan Arnemuiden

Vrijdag 3 juli bracht de fractie een werkbezoek aan Arnemuiden. Met een door de bewonerswerkgroep bedacht programma werd op de fiets een aantal locaties in het dorp aangedaan en gesproken met vrijwilligers en andere betrokkenen. Resultaat was in ieder geval een aangenomen raadsmotie om op korte termijn iets te gaan doen aan de verloederde staat van het terrein van het voormalig Chinees restaurant aan de Noordstraat.

Bij het werkbezoek aan Arnemuiden werden een aantal speciale locaties bezocht: gebouw van de scouting, de volkstuinen, het dorpshuis De Arne, het zwembad Julianabad en het museum in ’t Stadthuys. PvdA was blij met de grote passie en samenhorigheid waarmee veel vrijwilligers in Arnemuiden betrokken zijn bij hun dorp.

De door de bewonerswerkgroep uitgesproken wens om iets te doen aan de verloederde locatie van het voormalig Chinees restaurant aan de Noordstraat werd ter harte genomen. De PvdA begrijpt de gevoelens van veel Arnemuidenaren vanwege het drama dat hier ooit door een brand afspeelde en heeft – met steun van nagenoeg alle partijen in de gemeenteraad – het college gevraagd snel in overleg met grondeigenaar en omwonenden te treden om tot en oplossing te komen.

Klik hier voor de Motie van oa PvdA over het terrein van het Chinees restaurant in Arnemuiden