7 maart 2014

Rode bingo in het Palet!

Zaterdagmiddag 8 maart organiseert onze partij een bingomiddag in het Palet in de wijk Zuid. De middag start om 14.00 uur. De insteek is een gezellige middag voor buurtbewoners, waarbij prijzen te winnen zijn die horen onder de categorie “mantelzorg”.

Geen prijzen als een goed gevulde boodschappentas, kruimeldief of huishoudtrapje, maar  de PvdA-wethouder die je komt helpen  met het halen van de boodschappen, een waardebon voor een onderhoudsbeurt van uw tuin door de PvdA-fractie, of  huishoudelijke klussen als het zemen van de ramen of het stofzuigen van de woonkamer door een PvdA-raadslid.

Door PvdA beleid zijn er de afgelopen jaren in alle wijken en kernen woonservicezones gerealiseerd. Naast prettig wonen is het belangrijk dat er voor iedereen iets te doen is, zodat niemand achter de geraniums terecht komt die dat niet wil. In de woonservicezones vinden dan ook allerlei welzijnsactiviteiten plaats. Hier komen twee speerpunten van de PvdA mooi samen; zeker in het Palet:  bruisende wijken én ouderen die zo lang mogelijk “baas over hun eigen leven kunnen blijven”. Deze bingomiddag  past daar goed bij.

Met deze middag en het uitreiken van “mantelzorg”-prijzen wil de PvdA Middelburg  het vertrouwen  laten zien in de Middelburgse gemeenschap. De verschuiving van taken vanuit het rijk naar de gemeente op het gebied van zorg en ondersteuning: dat kan onze gemeente aan, zo lang we sterke buurten hebben, waar mensen omkijken naar elkaar.  De PvdA Middelburg  geeft graag het goede voorbeeld in de mantelzorg en zal dan ook met veel plezier de te winnen “klussen” uitvoeren.

Waar ben je naar op zoek?