Door op 9 september 2013

Schouwburg verbouwen of ZEP?

Laat ons weten wat een theater ù waard is!

Nadat de bouw van een echt A-theater op de Zuidsingel was stopgezet, kenmerkt het vervolg zich door tal van verwikkelingen, vertragingen, verassingen en ook verwondering.Er was een volksraadpleging, een nieuw plan op het Molenwater, een aantal inwoners die opkwam voor een prachtig en robuust park, economische crisis, teruggang van het gemeentelijk budget en dus bezuinigingen.

En in het voorlaatste bedrijf het besluit om de ouwe trouwe schouwburg dan maar te verbouwen.. Dat laatste is nu onderzocht en kost de gemeente 12 miljoen (eigenlijk ongeveer 1 miljoen per jaar, want dat geld ligt niet ergens op een plank).

Da’s een hoop geld en dat in tijden van bezuinigingen, in tijden dat allerlei sociale voorzieningen onder druk staan. En in tijden dat er nog nieuwe bezuinigingen zijn aangekondigd !!!!!

Niet zo gek dus dat het college een opmerking maakt en de gemeenteraad vraagt daar nog eens over na te denken.

Maar het gaat niet alleen om geld, het gaat ook om het cultuuraanbod in Middelburg en waar doe je dat. Kunnen we de schouwburg zomaar verlaten en alle vormen van theater doen in een gebouw buiten het centrum van Middelburg? Gaat dat niet ten koste van de sfeer en ambiance waarin je theater laat zien?? end is van het cultuur aanbod?? En als we nou eens tijdelijk naar het ZEP gaan en dan kijken of we in betere tijden een mooie schouwburg in de stad kunnen bouwen? Of zijn de tijden voorgoed veranderd en moeten we denken over een nieuwe vorm van hoe en waar we theater, dans, cabaret organiseren? Willen artiesten wel optreden op het ZEP? Wil het publiek daar wel heen? Parkeren zal geen probleem zijn..

Zoals u ziet zijn er vele vragen, en zijn wij als fractie nog niet tot een besluit gekomen.

U kunt meepraten en we nodigen een ieder ook uitdrukkelijk uit mee te doen!

Op deze website, maar we zullen ook op andere manieren proberen met u in contact te komen. U hoort nog van ons …