8 december 2017

Vragen PvdA over sluiting geldautomaat Stromenwijk

De voorgenomen sluiting van de geldautomaat aan het Westerscheldeplein in Middelburg door Rabobank is ongewenst. De PvdA heeft hierover vragen gesteld aan het Middelburgse college. De fractie vindt dat het verdwijnen van de automaat de leefbaarheid in de Stromenwijk aantast.

De gemeente moet een beroep doen op de maatschappelijke betrokkenheid van die bank. Daarom vraagt de partij aan het college ‘om alles in het werk te stellen om deze voorziening voor de wijk te behouden en daartoe in overleg te gaan met de Rabobank’. De PvdA vraagt het college ook of dat fysieke maatregelen wil treffen rondom de automaat om plofkraken te voorkomen.

Enige automaat

Het risico op plofkraken is voor Rabobank Walcheren/Noord-Beveland de reden om de geldautomaat op 3 januari te sluiten. De bank vreest de gevolgen daarvan voor mensen die in de appartementen erboven wonen. Het is de enige automaat in deze regio die om die reden verdwijnt.

Ook het wijkteam ’t Zand-Stromenwijk protesteert tegen de sluiting van de geldautomaat. Het wijkteam heeft een petitie opgezet op internet. De petitie is hier te vinden.