Het Ombudsteam

Wie in de knel raakt door bezuinigingen, vastloopt in de regels of even door de bomen het bos niet meer ziet, kan terecht bij het Ombudsteam van de Partij van de Arbeid op Walcheren. De mensen van het team kunnen u de weg wijzen.

U kunt met allerlei vragen bij het Ombudsteam terecht. Bijvoorbeeld bij problemen met uw huisbaas, woningcorporatie of het energiebedrijf, of vragen over uw uitkering of het aanvragen van thuishulp. De mensen van het Ombudsteam verdiepen zich in de wet- en regelgeving van uw probleem en ze weten goed de weg naar de instanties.

Hoe werkt het?

Via een eenvoudig telefoontje of mailtje kan het team u op weg helpen of als het nodig is meer voor u betekenen. Zoals het maken van een afspraak bij een instantie of het schrijven van een bezwaarschrift. Samen met u houden ze de voortgang in de gaten. Ze zorgen ervoor dat uw vraag op de juiste manier bij de juiste persoon van de juiste instantie terechtkomt. U blijft zelf verantwoordelijk voor de kwestie die u aandraagt.

Als we merken dat een bepaald probleem vaak opduikt, of dat een regeling niet goed werkt, kaarten we dat aan. Bijvoorbeeld via de gemeenteraadsfractie of we geven het door aan de PvdA in de Tweede Kamer.

Hulp van het Ombudsteam is gratis en voor iedereen, ook voor niet-leden van de PvdA. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

Hoe kunt u het Ombudsteam bereiken?

Bel 06 – 2746 6794 of mail naar [email protected]

Waar ben je naar op zoek?