Nieuw kunstgrasveld voor Zeelandia Middelburg

3 februari 2023

Een lang gekoesterde wens van voetbalvereniging Zeelandia Middelburg is in vervulling gegaan. Het hoofdveld van de voetbalclub gaat omgevormd worden tot een kunstgrasveld om tegemoet te komen aan de capaciteitsproblemen waar de vereniging op sportpark Veerse Poort tegenaan loopt. Die problemen zijn zelfs zo groot dat een ledenstop dreigt. En dat terwijl iedereen weet dat sporten voor jong en oud enorm belangrijk is.

Toch leek het er eind 2021 op dat de club daar nog een tijdje op zou moeten wachten, door een ingediend amendement van de fractie GroenLinks/PvdA werd dat voorkomen. Het college moet sneller handelen en dat gebeurt nu ook! De uitvoering van het amendement was een hamerstuk op de raadsvergadering van 24 januari. Nog dit jaar wordt een nieuw kunstgrasveld aangelegd!

Er wordt overigens op het sportpark niet alleen ingezet op kunstgrasvelden. Ook ligt er een plan van de HZ en Scalda over wateropslag en bevloeiing van de velden, zodat deze ook in tijden van droogte goed bespeelbaar zijn. Daarnaast worden plannen ontwikkeld voor de verduurzaming van het clubhuis en de kleedkamers. Mooie GROENE plannen, daar worden wij als fractie blij van!

Alle reden om er binnenkort eens een kijkje te gaan nemen.