25 november 2013

PvdA Middelburg kiest voor team met ervaren en nieuwe mensen

De leden van PvdA Middelburg hebben op maandag 25 november tijdens een Algemene Ledenvergadering het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 vastgesteld.

Wethouder Saskia Szarafinski voert de lijst aan, gevolgd door fractievoorzitter Peter de Doelder. Op nummer drie staat de eerste nieuwkomer: Pim van Kampen. Raadslid Mehmet Kavsitli en fractie-assistent Jeroen Louws staan op plaats vier en vijf. Op zes volgt weer een huidig raadslid: Marga de Brauwer.

Met deze  lijst combineert de PvdA ervaring in politiek en maatschappij met vers bloed. De leden van het team kennen verschillende specialiteiten en  hebben allen gemeen: een sterk sociaal-democratisch hart.

De kandidatenlijst

1) Saskia Szarafinski, 48 jaar, Griffioen. Wethouder sinds 2012. Van 2002- 2010 raadslid en fractievoorzitter. Daarvoor docent, teammanager, coördinator, arbeidsconsulent.

2) Peter de Doelder, 60 jaar, Klarenbeek. Huisarts, geneesheer- directeur bij Stichting Arduin, verschillende bestuursfuncties. Raadslid sinds 2006, fractievoorzitter sinds 2010.

3) Pim van Kampen, 53 jaar, Veerse Poort. Directeur OPDC De Griffioen, bestuurslid VV Zeelandia, presentator CTV Voetbal, diverse bestuursfuncties in de onderwijswereld.

4) Mehmet Kavsitli, 39 jaar, Stromenwijk, bouwkundig Ingenieur, ambtenaar bij de gemeente Vlissingen. Raadslid sinds 2010.

5) Jeroen Louws, 43 jaar, Binnenstad, beleidsambtenaar Digitalisering bij de gemeente Vlissingen, sinds 2006 fractieassistent.

6) Marga de Brauwer, 53 jaar, Veerse Poort, beleidsadviseur welzijn en decentralisaties gemeente Veere, raadslid sinds 2010.

7) Tom van Aalst, 57 jaar, Middelburg-Zuid, projectleider ruimtelijke planning en stedenbouw.

8) Niek Kaag, 51 jaar, Mortiere, ZZP-er in projecten op het gebied van digitale participatie en achterstandsgroepen, fractieondersteuner sinds 2012.

9) Ruth de Viet, 29 jaar, Dauwendaele, applicatiebeheerder Gemeente Vlissingen.

10) Ginette Venghaus, 39 jaar, Dauwendaele, teamleider Slachtofferhulp Nederland.

11) David Walvis, 46 jaar, Middelburg-Zuid, bestuurslid en campagnecoördinator PvdA Middelburg.

12) Ernst Radius, 54 jaar, Klarenbeek, Senior adviseur maatschappelijke dienstverlening en welzijn, MO-groep Utrecht , raadslid 2006 – heden.

Lijstduwers:

13) Anneke Hartman