1 maart 2022

Groene Lintje voor gemeenschapstuin City Seeds

Stichting gemeenschapstuin City Seeds ontving vandaag – op 1 maart 2022, nationale complimentendag –  het Groene Lintje van GroenLinks/PvdA Middelburg. Het Groene Lintje is een jaarlijks terugkerend initiatief waarmee GroenLinks haar waardering uitspreekt voor personen, bedrijven of organisaties die zich inzetten om duurzaam, groen en milieubewust bezig te zijn.

City Seeds is dit jaar gekozen, omdat zij er voor mensen met een kleine beurs zijn en verse groenten weggeven die op ecologische wijze zijn geteeld. De tuin staat midden tussen de flats, waar ze de verbinding zoeken met de omwonenden. Zo is City Seeds niet alleen een duurzame en groene organisatie, maar vervult zij ook een sociale functie in de buurt.

Bij de feestelijke uitreiking van het Groene Lintje overhandigde GroenLinks/PvdA-kandidaten Petra de Ruiter en Sylvestro Lorello de bestuursleden Nico Landsman en Ank Larivière in de tuin aan de Meanderflat een oorkonde. De stichting ontving als cadeau daarnaast de deelname aan een cursus van de Ella Vogelaar Academie waarmee de vrijwilligers nog beter in staat worden de kracht van de gemeenschap te versterken.