28 april 2021

Het woord aan raadslid… Jeroen Louws: “Jongeren serieus nemen”

De PvdA weet graag wat er leeft onder inwoners en legt haar oor daarom vaak te luisteren. ‘Voor corona’ deden we dat vaak met onze rode kar op de Markt of met bezoeken in de gemeente; de huidige tijd vraagt andere oplossingen.

Afgelopen tijd hebben we met veel jongeren contact gehad over skatebaan WIM. Toen er hekken rondom de baan werden gezet en jongeren niet langer konden skaten, hebben we het college in een motie opgedragen om met een oplossing voor alle partijen te komen: omwonenden én skaters. De PvdA is blij dat die er uiteindelijk is gevonden en er nu toch snel een nieuwe baan komt. Jongeren hadden alleen wel een petitie nodig met 13.000 handtekeningen voordat er echt naar ze werd geluisterd.

In de gesprekken die we met jongeren voeren, horen we dat gevoel ook. Jongeren voelen zich niet altijd serieus genomen, vinden dat ze als een probleem, als overlast worden gezien. Missen daarom een plekje waar ze zich zelf kunnen zijn. De PvdA geeft ze gelijk. Kinderen horen in hun buurt speelplaatsen te hebben. Jongeren gelegenheid om elkaar te zien en plezier te maken. Vind jij dat je onvoldoende wordt gehoord? En mis je voorzieningen voor de jeugd? Laat het ons weten!