11 januari 2022

Het woord aan raadslid… Jeroen Louws: “Verandering!”

Omdat een nieuwjaarsreceptie door de huidige coronamaatregelen niet mogelijk is, lukt het ons niet om u persoonlijk een voorspoedig 2022 toe te wensen in goede gezondheid. Laten we hopen dat dit binnenkort wel weer ‘gewoon’ kan. En dat die wens ook voor iedereen bereikbaar wordt.
De jaarwisseling is een tijd van goede voornemens. Vaak doelstellingen tot verandering. De PvdA heeft die voornemens ook want we denken dat de gemeenteraadsverkiezingen nodig zijn om Middelburg weer de goede kant op te krijgen.

De coalitie stelde de afgelopen jaren de gezondheid van de gemeentelijke financiën boven die van haar inwoners. De PvdA wil wonen in de wijken en kernen, het milieu, de zorg en werken verbeteren. Wij vinden het onvoorstelbaar dat er in Middelburg nog steeds kinderen in armoede opgroeien. Het is tijd voor investeringen en het terugdraaien van een aantal foute bezuinigingen.

De PvdA denkt dat het anders kan. Beter. Middelburg moet weer een gemeente worden met goed werk voor iedereen, aandacht voor natuur, groen wonen, liefdevolle zorg, onderwijs met gelijke kansen voor ieder kind en een thuis voor iedereen. Als kiezer heeft u 16 maart de kans om te kiezen voor een socialer en groener beleid. Het is tijd voor verandering.

Jeroen Louws
PvdA Middelburg