22 maart 2019

Ongewenste wachtlijsten voor beschut werk

Vanuit het werkveld en van cliënten horen we dat inwoners die de indicatie ‘beschut werk’ hebben gekregen, door wachtlijsten niet geplaatst kunnen worden. De PvdA vindt het jammer dat inwoners die aan het werk zouden willen, niet kunnen. Omdat Orionis Walcheren voor Middelburg de wet uitvoert, heeft de PvdA vragen aan het college gesteld.

De afgelopen periode lijkt de beschikbare ruimte voor Middelburg (maar ook Veere) volledig benut te zijn, is en slechts voor Vlissingen nog 0,853 fte ruimte. In 2019 groeit de norm in Veere niet, in Middelburg en Vlissingen ieder met 3 personen. Dit betekent volgens Orionis een toenemende wachtlijst Middelburg. De PvdA vindt dit niet wenselijk en heeft vragen gesteld. Veere is tot een maatwerkoplossing voor een persoon op de wachtlijst gekomen zodat deze alsnog geplaatst kon worden en de PvdA wil weten waarom zoiets vergelijkbaars ook niet voor Middelburg mogelijk zou kunnen zijn.

Klik hier voor onze artikel 41 vragen wachtlijsten beschut werk

Zie hier het PZC-artikel