26 mei 2015

Op bezoek in ’t Zand

Vorig weekend bezochten vrijwilligers en gemeenteraadsleden van de PvdA diverse straten in ’t Zand/Stromenwijk. In een opvallend tevreden buurt, waren bewoners alleen niet erg te spreken over het onderhoud van hun huurwoningen. De bewoners ontvingen inmiddels onderstaande flyer.

Naast het traditioneel uitdelen van rozen werden vorige week zaterdag in een aantal straten in ’t Zand/Stromenwijk een aantal vragen gesteld.  Waar de buurt in overgrote meerderheid de rustige woonomgeving en sociale samenhang als zeer positieve puntennoemde, waren de belangrijkste aandachtspunten die de PvdA te horen kreeg het onderhoud van de huurwoningen en de kwaliteit van de zorg. Velen van de bewoners waren zeer ontevreden over het onderhoud van hun woning; de woningen zijn vochtig, hebben geen of zeer beperkt dubbel glas, hebben hoge stookkosten en achterstallig onderhoud.

Op de vraag van de PvdA waar Middelburg bij de nieuwe bezuinigen van 8 miljoen absoluut niet op moet bezuinigen, was ook grote eensgezindheid: de zorg. Wat de bezochte bewoners betreft wordt er niet meer bezuinigd op de zorg en ten koste van zwakkeren in de samenleving. Met een aantal verkregen tips gaat de PvdA aan de slag.

Heeft vragen of onderwerpen waar we iets mee moeten? Wilt u dat we een keer een bezoek brengen aan uw straat of buurt? Dan kunt ons altijd mailen via [email protected]

Download hier de digitale flyer van ons bezoek