PvdA Middelburg kiest voor team met ervaren en nieuwe mensen

23 november 2017

De leden van PvdA Middelburg hebben op donderdag 23 november tijdens een Algemene Ledenvergadering het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 vastgesteld. Jeroen Louws voert de lijst aan, gevolgd door nieuwkomer Caroline Diepeveen.

Op nummer drie staat raadslid Mehmet Kavsitli en op nummer 4 en 5 weer nieuwkomers, respectievelijk Herman Lelieveldt en Marijn Dieleman. Op 6 volgt weer iemand met ervaring, Marga de Brauwer en op 7 nieuwkomer Bob van Schuylenburch. Het overzicht van lijstduwers wordt aangevoerd door Ernst Radius, voormalig raadslid. Na 12 jaar raadslid, waarvan 8 jaar als fractie voorzitter wordt Peter de Doelder nu lijstduwer. Saskia Szarafinski doet een stapje terug. Zij is 8 jaar raadslid en 5 en een half jaar wethouder geweest en wordt eveneens lijstduwer.

Met deze lijst combineert de PvdA ervaring in politiek en maatschappij met vers bloed. De leden van het team hebben allen een sterk sociaaldemocratisch hart en kennen verschillende specialiteiten.

De kandidatenlijst

1. Jeroen Louws, 47 jaar, projectleider/beleidsadviseur gemeente Vlissingen. Raadslid sinds 2014, fractieassistent 2006-2014.
    2. Caroline Diepeveen, 59 jaar, politicologe, freelance indexer/registermaker.
    3. Mehmet Kavsitli, 43 jaar, bouwkundig Ingenieur, ambtenaar bij de gemeente Vlissingen. Raadslid sinds 2010.
    4. Herman Lelieveldt, 49 jaar, Universitair Hoofddocent politicologie, University College Roosevelt Middelburg
    5. Marijn Dieleman, 59 jaar, advocaat
    6. Marga de Brauwer, 58 jaar, beleidsadviseur welzijn en decentralisaties gemeente Veere, fractieassistent
    7. Bob van Schuylenburch, 45 jaar, Docent VMBO Maatschappijleer, Drama, Podium