2 januari 2021

Het woord aan raadslid… Mehmet Kavsitli: “Fatsoenlijk door de crisis”

Aan het einde van dit zo bijzondere jaar kijkt iedereen toch terug. Dit jaar was een van de meest bijzondere ooit, zullen wij later zeggen. Horecazaken dicht, thuiswerken, online-onderwijs volgen, geen bezoek aan (o)pa en (o)ma in het verzorgingshuis, geen handen schudden, geen knuffel en afstand houden. Wij veranderden in no time.

Hoe zorgen we ervoor dat wij op een fatsoenlijke manier door de crisis komen?

Voor de PvdA is bestaanszekerheid en perspectief voor iedereen het uitgangspunt.

Het vraagt in elk geval om een sterke gemeentelijke overheid, die regie neemt en omkijkt naar de meest kwetsbare inwoners en ondernemers van Middelburg.

Een gemeente die ervoor zorgt dat niemand door het ijs zakt en dat er voldoende passende, toegankelijke zorg en ondersteuning is. En dat deze zorg wordt verleend op basis van vertrouwen in plaats van wantrouwen. En waar het belang van de mens boven die van de bureaucratische procedures staat. Het verlenen van zorg is immers iets heel anders dan het verstrekken van een bouwvergunning.

Voor velen van u zijn het onzekere tijden met beperkingen door de pandemie. Laten wij samen strijden tegen het virus. Ik wens u een gezond 2021 met meer zekerheden dan het afgelopen jaar.

Mehmet Kavsitli